torsdag 20 maj 2010

Styrka medelpass

Har varit på Friskis och Svettis och gått på medelpass. Det var varmt och jobbigt väder idag och jag blev väldigt varm efteråt trots att jag tog det ganska lugnt och försökte att inte ta ut mig alltför mycket. Det var fullt tillräckligt visade sig eftersom jag blev helt klibbig och inte riktigt kunde stretcha genom att hålla tag i benen. Som tur är finns det alltid flera sätt att sträcka ut benmuskler.

Jag klev upp sent och måltiderna har varit som väldigt spridda skurar idag. Jag måste komma på ett bra system med matlagningen. Jag avskyr matlagning, även om jag uppskattar god mat, och skulle helst vilja slippa det steget i min vardag. Jag brukar ofta laga stora satser så att jag äter samma maträtt flera dagar i rad. Det är alltid lika roligt att kunna öppna kylen och hitta en färdig matlåda i den. Fantasin tryter ganska ofta.

Jag kommer att lägga mig strax efter tolv och det är ett steg i rätt riktning från klockan två halv tre som det blivit tack vare söndagens sömnlöshet. Innan den la jag mig oftast innan elva och somnade strax efter tolv. Det är inte helt omöjligt att gå tillbaka till den sömnrytmen nästa vecka.

Två av fyra delmål tycks vara åtminstone inom synhåll idag. Stegräknaren är fortfarande på avvägar. Imorgon blir det en promenad och på lördag ska jag försöka hinna med ett pass eller gå på gymmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar