onsdag 28 juli 2010

Sommarträning

Det blir mycket simning såhär på sommaren, jag brukar simma runt en halvtimme så ofta jag kan. Jag gillar vatten och kan stanna i sjön i timtal om jag får, vilket det sällan blir. Vatten har en lugnande inverkan på mig och får mig att känna mig smidig och lätt. Det är bra för självkänslan och samtidigt träning och belöning - den ultimata kombinationen med andra ord. I vinter kanske jag får satsa på simning i bassäng, men vi får se hur min hud reagerar på klor. Jag gillar inte lukten eller känslan jag får av bassängvatten, det börjar liksom att klia och lukten försvinner inte hur mycket duschtvål man än använder. '

Jag har gymmat tre gånger. Första gången för två veckor sedan, sen två gånger den här veckan. Jag var på besök hos vänner i förra veckan och gick en hel del under dagarna där så jag har inte legat på sofflocket där heller.

Idag blir det klädköprunda. Jag bävar inför det och är beredd på det värsta. Jag hatar att handla kläder och i synnerhet byxor som jag behöver nu eftersom det inte finns några konfektyrsydda plagg som sitter riktigt bra på mig. Det blir konstiga bubblor i svanken och så är de alltid för långa. Jag behöver ett par nya träningsbyxor och minst ett par korta sommarbyxor som jag kan ha när jag har tröttnat på äckliga tights.

På återseende och önska mig lycka till :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar